Helyzetjelentés

Naszóval (hogyaszongya) az van, hogy kerek 108 kiló lettem tegnap estére, azaz a száraz tények:

  • Augusztus 1-én kezdtem el használni Andrea tanácsára  kaloriabazis.hu-t.
  • Augusztus 1-én a mért súlyom 126,2 kg volt.
  • Az eltelt 79 napban átszoktam a valamivel egészségesebb húsokra.
  • Több halat eszem azóta, mint amennyi vonata a MÁVnak van.
  • NEM KELLETT LEMONDANOM semmiről: ugyanúgy eszem pörköltet, tésztákat, szalonnát, csokit és kólát is iszok; a lényeg a bevitt kalóriamennyiség.
  • Minden nap mozgok: vagy kerékpározás (általában napi min. 15 km a hegyekben), vagy túra. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány mozgásmentes napom volt augusztus óta.
  • NEM JELENT TÖBBLETKIADÁST az egészségesebb kaja: az adott csomag felvágott ugyan drágább, mint a tescós párizsi, de cserébe nem fogy olyan ütemben, hiszen számolni kell a bevitt mennyiséggel, több napig eltart.
  • NEM ÉHEZEM: sikerült elfogadnom, hogy fogyni nem lehet éhezéssel, csak mozgással és kiszámított étkezésekkel. Ha jól csinálod, akkor egyáltalán nem éhezel, és mégis fogysz.
  • Le kell cserélnem a ruhatáramat 🙂
  • Célom első körben a 90 kiló, ehhez még 18 kiló mínusz kell, azaz most vagyok félúton.
  • Fel kell fogni, hogy munka mellett is lehet napi 40 percet mozogni, akár esik, akár fúj. Ha félsz a víztől és a széltől, akkor mozogj otthon: tele van az internet tornás videókkal, minden kor- és súlyosztály számára. (Én nem szeretek otthon mozogni, ezért inkább szarrá ázok, de akkor is tekerek az erdőben.)
  • Nem csak papolni kell az életmódváltásról, hanem meg is kell csinálni. Még akkor is, ha ez beleszól a melóba, barátokkal való kapcsolattartásba, meg az önértékelésünkbe.
  • Az állóképességem folyamatosan nő, – pontosabban visszatér a régi színvonal, amikor 9 óra alatt sétáltam le 50 km-et a hegyekben, teljesítménytúrán. Nagy zsákkal és kicsivel is egyre komolyabb távokat gyaloglok le egyre könnyedebben.

Szóval ha valóban fogyni akarsz, akkor van egy rossz hírem: a divatos zumba, meg spinning, meg egyéb ilyen pénzlehúzó baromságokkal nem fog sikerülni. VALÓDI mozgás kell és nagyon oda kell figyelni mellette a kajára; mert riszálhatsz egy órácskát zumba címen a jó meleg tornateremben, ha után hazamész és becsapsz három kiló pörit megy két tonna falusi parasztkenyeret vacsorára. Fel kell fogni azt is, hogy nincs olyan, hogy zsírégetés: amikor mozogsz, a szervezeted első körben a szénhidrátokat bontja le, aztán nekiesik a fehérjének (az izmoknak), és csak legutoljára kezdi el a zsírt szétszedni. Ha rendszeresen mozogsz, és a fehérjét meg a szénhidrátot pótlod, akkor viszont a zsír fog fogyni. Szintén nem szabad elhinni a helyi zsírégetést és a gyors fogyást, mert nem létezik ilyesmi. Az elhízás lassan történik meg: a fogyás ugyanilyen lassú dolog. Elhatározás kell hozzá, és kitartás.

Szóval sportoljatok valamit (akár napi pár km napi séta) és figyeljetek arra, miket esztek (és főleg: mennyit). Hajrá.

Címke , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.