Jerkys puliszka

Mostanság felfedeztem magamnak trekkingelésnél a zacskós kaják mellé a puliszkát: kis helyen elfér, baromi sok kalóriát ad és mindenfélével lehet ízesíteni, édessel és sóssal, kinek-kinek ízlése szerint. Már többször főztem magamnak odakint a bozót®ban hagymás-szalonnás-kolbászos verziót, ami egyrészt nagyon finom, másrészt meg egy komplett kalória-atombomba, a gyaloglás során elvesztett energiát elég gyorsan képes pótolni.

Jerkyt is hordok néha magamnál, de eleddig csak úgy feltéptem egy-egy zacskót és elmajszoltam a szárított húst. Ma azonban arra gondoltam, hogy csinálok egy tesztkaját jerkyből, hagymából és puliszkából, és ha beválik, akkor nemsokára élesben is megeszem őket valamelyik túra alkalmával, a dudvá®ban. 🙂

A teszt jól sikerült, a kaja finom és tápláló. És mindössze ezeket igényli:

  • 0,5 l víz
  • 150 g puliszkaliszt
  • 25 g jerky (Indiana)
  • 1 db vöröshagyma

Bozót®talan körülmények között ez így megy:

DSCF2979

Hozzávalók (a kést nem kell belefőzni)

DSCF2980

Felrakjuk a vizet forrni, benne a jerkyvel és a hagymával

DSCF2982

Ha felforrt, mehet bele a puliszkaliszt. Sűrűn, egyfolytában kevergessük, hogy ne csomósodjon össze

DSCF2984

Akkor van kész, ha megáll benne a kanál

DSCF2985

Egy adag (300g). Ez 662 kcalt jelent, ami elég szép mennyiség

A 150 g puliszkalisztből 900 g készétel lett, ez elvileg két felnőtt ebédjének is elegendő (1986 kcal). Természetesen kb. 25 km nagyzsákos gyaloglás után, ha este főzöl ilyesmit, akkor valószínűleg leülsz, és bezabálod az egészet minden különösebb nehézség nélkül. Fűszereket nem igazán igényel, mert a jerky alapból jó fűszeres. Összességében ez egy finom, tápláló, minimális helyigényű kaja, azaz ideális lehet olyan igényteleneknek, akik odakint mászkálnak az erdőben, és kulturálatlan módra az erdőben alszanak. 🙂

Címke .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.